Thursday, September 15, 2011

mimpi semalam

assalamualaikum.

pada suatu petang yang hening, aku sedang berjalan-jalan di sebatang jalan yang agak lurus. Aku tidak tahu mana ingin ku tuju. Aku termangu. Hatiku berkata mungkin sesuatu akan terjadi. Lalu, aku meneruskan misi ku di jalan yang sebatang itu.

******

Sedang aku meneruskan perjalanan aku. Tiba-tiba satu tangan menyentuh bahuku. Aku tersenyum simpul. Pasti dia lah yang aku nantikan selama ini. Lalu aku menyambut tangannya dengan mesra. Kami berbual.

dia : Hi ! Nama saya REMY ISHAK.
aku : oh, saya nurul..(dlm keadaan yang sangat gedik)

******

Secara tiba-tiba, die merapatkan mukanya kepadaku. Aku jadi malu. Aku tunduk. Dia memegang daguku supaya aku memandangnya. Anak mataku tidak berani bertentang dengan anak matanya. Aku masih malu.

******

Pada saat aku sudah memandangnya, aku sudah bersedia dengan apa sahaja yang akan terjadi. Sungguh !

Bella : Nurul..bangun....dah lambat ni.

Aku terjaga. Betapa dekat nya muka ku dengan muka nya. Aku terkedu. Oh, apakah ini ? Aku perempuan. Ya, perempuan yang lurus. Aku tidak main bengkok. Ya, muka ku hampir dengan nya. 

Nurul : Hah? Oh, okay. =.="

2 comments:

Anonymous said...

-.-'

nurull-nurull said...

ni misti enchil saleh. buuu !!