Saturday, May 21, 2011

kenapa perlu jadi begitu....???!!!

assalamualaikum..~ ~

post TERAKHIR..? mybe........~~ sblm nk blik mtrik senin *23 mei* depan...=.="

wokey !
skrg aku nk cter psal 49 DAYS....
satu drama korea yg mmbuat aku ta keruan..
even hero dlm cerita itu berumur 30 tahun..
aku masih meminatinye !!
bukan kerana paras rupa...tpi, kerana jalan ceritanya..~

serius !
cerita ini bes..!
lagi-lagi bagi TEENAGE GIRL cm aku nih..
cerita penuh dgn imiginasi yg tinggi !
its fun !

SAYA NAK CERITA SIKIT NIH..~~ TOLONG LAA BAGI PERHATIAN..hee =p

Cerita ini pasal roh yang tidak sedia untuk pergi lagi. Jadi, die telah membuat keputusan untuk jadi roh dan masuk dalam badan sesiapa dan cube untuk dapatkan 3 titis air mata drpd 3 org yang betul-betul sygkan die dlm masa 49 hari. Roh ni perempuan tau ! *lupe nk bgtao* Name die Shin Ji Hyun. Die mati sbb kemalangan kereta. Actually, die kemalangan sbb die baru lepas tgk tunang die curang dgn kawan baik die. SEDIH TAK..??!!!

Selepas itu, die pun buat keputusan untuk dapatkan 3 air mata itu. Tapi, lepas satu-satu rahsia dia dapat tahu masa die jadi roh.
1. Tunang die sebenarnye dah lame ade hubungan dgn kawan baik die.
2. Tunang die dan kawan baik die nak rampas syarikat die.
3. Kawan baik die *Han Kang* dah lame suke kat die.

Jap ! Name tunang die Kang Min-ho. Name kwn baek die yg ade hbungan terlarang tu Shin In Jung dan kawan baik die yg suka die tu Han Kang. Badan org yg Ji Hyun pinjam tu Il-Kyung. Nak bagi tahu satu bende ni, hero die hero tue, tp SERIUS !! ta nmpk tue...HAHA

Jadi, malaikat maut @ Scheduler tolong lah Ji Hyun ni dapatkan air mata itu. Akhirnye, die dapatla air mata itu. Air mata yg pertama diperoleh dari Han Kang, yg kedua drpd Seo-Woo *buat-buat pham la spe Seo-Woo tu* dan last skali drpd In Jung.

Kire In Jung tu insaflah. Jadi, die ceritakan perkara sebenar. Tapi, Min-Ho je kene tangkap polis sbb Min-ho ckp In Jung ta bersalah.

ENDING : Ghuper-ghupernye badan yg Ji Hyun pinjam *Il-Kyung* tu rupenyer badan kakak die. Yang terpisah sejak kecil sbb kene culik. Ji Hyun mati tibe-tibe sbb jantung kanan die lemah.

Sad ending la..~~ AKU SEDIH DOE ! YELAA...AKU TAK TIDO MLM NK TNGGU VIDEO TU BUFFER..AKU SNGGUP TAHAN NAJIS AKU..AKU TA MAKAN..*iye ke???* SEMATA-MATA NAK TGK JI-HYUN MATI..??!!! 

Tapi, takpe la. At least, drama tu patut diberi pujian kerana jalan cerita nye lain dari yg lain. Adegan romantik yang terlalu romantik. Mmg 5 bintang la patot bagi even sad ending pun.

HAMEK !! 

min-ho and in-jung

scheduler

han kang and ji hyun

han kang and il-kyung

scheduler and il-kyung

han kang and ji hyun..comel !

han kang..*hero tue*

han kang and il-kyung..*tpi, dlm bdn die ji hyun*

scheduler and il-kyung mse bercinte

han kang ngn ji hyun mse skola..*tyme bercinte*

wooo !!!!!

rapat tak muke mereka..??!! nk jugak !

min-ho oppa !

heroin...shin ji hyun

ji hyun lagi !!

min-ho oppa yg jahat..~

para pelakon

no comment

seo-woo

shin ji hyun tgh ragu-ragu nk tunang ngn min-ho...

ending die ta berapa aku suke la......AKU NAK HAN KANG NGN JI HYUN !!! susa ke..??
haha..emosi plk...
ape-ape pun, klo rse nk tgk, 49 Days...

terima kasih...bubye !!

ASSALAMUALAIKUM...

No comments: